
Iedzīvotāju ienākuma nodokļa samazinājums Latvijā 2013. - 2015.
Likums „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” nosaka, ka gada apliekamais ienākums tiek aplikts ar 25 procentu likmi. Algas nodokļa maksātājam nodokļu likme 25 procentu apmērā ir jāmaksā no mēneša apliekamā ienākuma. Kā arī no saimnieciskās darbības ienākuma ir jāmaksā 25 procentu nodokļu likme.
Saeima 2012. gada 24. maijā pieņēma grozījumus likumā „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”, kas nosaka apliekamā ienākuma nodokļu likmes samazinājumu. Ar 2015. gada 1. janvāri apliekamā ienākuma nodokļu likme būs 20 procenti. Līdz tam laikam, sākoties ar 2013.gada 1. janvāri - 24 procenti, aprēķinot iedzīvotāju ienākuma nodokli par 2013. taksācijas gadu. Ar 2014. gada 1. janvāri 22 procenti, aprēķinot iedzīvotāju ienākuma nodokli par 2014. taksācijas gadu.
Ja 2013., 2014. un 2015. taksācijas gadā algota darba ienākums, pensija vai pabalsts tiek izmaksāts par pirmstaksācijas gadu, šiem ienākumiem piemēro attiecīgajā pirmstaksācijas gadā spēkā esošo iedzīvotāju ienākuma nodokļa likmi.


